Πενήντα ακριβώς χρόνια αφότου ο Τζόρτζιο Μπέγκελα Μπαρτόλι, στα 1970, τότε τεχνικός διευθυντής της πίστας στη Μόντσα της Ιταλίας, σχεδίασε πρόχειρα σε ένα πακέτο τσιγάρων την πίστα του αυτοκινητοδρομίου στην Χαλανδρίτσα, κάποιοι σπεύδουν να βάλουν ταφόπλακα σε ένα έργο – ορόσημο για την τοπική οικονομία. 

Εύλογα είναι τουλάχιστον τα ερωτηματικά ως προς τη σκοπιμότητα και τα πραγματικά κίνητρα, που προκύπτουν από την ανοικτή επιστολή 24 μετόχων της Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ, με την οποία ζητούν να ξεχάσουμε την κατασκευή πίστας Φόρμουλα 1, προτείνοντας να αξιοποιηθεί η έκταση των 1.140 στρεμμάτων στη Χαλανδρίτσα για άλλους αναπτυξιακούς σκοπούς!

Πρόκειται για μια ενέργεια που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «αψυχολόγητη», αν δεν υπήρχαν σαφείς ενδείξεις ότι ενδέχεται να έχει συγκεκριμένη στόχευση εξυπηρετώντας κάποια συμφέροντα που θα ήθελαν να βάλουν χέρι στην εν λόγω έκταση – «φιλέτο».

Αν και αποτελούν μια ισχνή μειοψηφία, οι  μέτοχοι που εκπροσωπούν το 9,97% του συνόλου και έβαλαν την υπογραφή τους στην επιστολή, έσπευσαν να καλλιεργήσουν την εντύπωση ότι μιλούν για λογαριασμό όλων, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι το αυτοκινητοδρόμιο είναι πια μια «τελειωμένη υπόθεση», δημιουργώντας έτσι και το ανάλογο αρνητικό κλίμα στην τοπική Κοινή Γνώμη.

Πετώντας λευκή πετσέτα, μάς καλούν επί της ουσίας να εγκαταλείψουμε ένα σημαντικό αναπτυξιακό πρότζεκτ, που αποτελεί στοίχημα για την τοπική οικονομία εδώ και δεκαετίες.

Ένας από τους πρωτεργάτες της κίνησης αυτής είναι ο Μάρκος Καπετανάκης, ο οποίος φέρεται να μην έχει πατήσει την τελευταία διετία σε συνεδρίαση του Δ.Σ. της εταιρείας!

Αντί, λοιπόν, να καταθέσει τον όποιο προβληματισμό του στο Δ.Σ, από το οποίο λάμπει δια της απουσίας του, προτίμησε με μια πολύ μικρή μειοψηφία μετόχων να πιέσει πρόσωπα και καταστάσεις. Ανακαλύπτοντας όψιμα ότι «η κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητοδρομίου υψηλών προδιαγραφών έχει πλέον καταστεί ανέφικτη και μη βιώσιμη, ενώ ακόμα και αν βρεθεί τρόπος να κατασκευαστεί, η λειτουργία του θα είναι προβληματική και ζημιογόνος με περαιτέρω μείωση της αξίας της επένδυσης και των ιδίων κεφαλαίων της», ζητούν «να σταματήσει άμεσα η αδράνεια της διοίκησης της Εταιρίας».

Κι αυτό, όπως υποστηρίζουν, για «να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις (πρωτίστως διοικητικές) για ένα νέο ξεκίνημα ενεργητικής και δυναμικής αξιοποίησης της περιουσίας της Εταιρείας των 1.140 στρεμμάτων σε άλλους τομείς πλην του αυτοκινητοδρομίου (ενέργεια, γεωργία, ανακύκλωση κ.τ.λ.)» .

Κι εδώ μπαίνουν τα εξής ερωτήματα:

*Γιατί οι υπογράφοντες, οι οποίοι επιδιώκουν τη σύγκληση γενικής συνέλευσης, δεν έθεσαν το σχετικό αίτημα στο Δ.Σ και επέλεξαν τη δημοσιοποίηση του χρησιμοποιώντας υψηλούς, δραματικούς, τόνους;

*Γιατί ενώ απέστειλαν την επιστολή στον περιφερειάρχη Νεκτάριο Φαρμάκη, δεν την κοινοποίησαν και στα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου, όπως έκαναν με άλλους φορείς;

*Πώς είναι δυνατόν να ανακαλύπτουν τώρα ότι «για τη βιωσιμότητα αυτού του είδους επενδύσεων απαιτείται και μία σειρά πρόσθετων επενδύσεων και λειτουργιών όπως διεθνές αεροδρόμιο, τρένο υψηλών ταχυτήτων, ξενοδοχειακά συγκροτήματα πέντε αστέρων, τουριστική ανάπτυξη, παρακείμενοι οδοί πρόσβασης;».

*Γιατί δεν τα έλεγαν αυτά και όταν το έργο εντάχθηκε στον Αναπτυξιακό Νόμο; Τότε, όμως, το κλίμα ήταν πανηγυρικό, και ας είχε «σκάσει» στο μεταξύ η οικονομική κρίση. Σημειώνεται ότι, εκτός από το αυτοκινητοδρόμιο,  με πίστα μήκους 5.243 μέτρων, στο επενδυτικό σχέδιο προβλεπόταν η κατασκευή δύο ξενοδοχείων και πάρκου αναψυχής.

*Θέλουν να πουλήσουν τις μετοχές τους, και αν ναι σε ποιους και γιατί;

*Μήπως κάποιοι εξ αυτών εξυπηρετούν συμφέροντα που σχετίζονται με τις εναλλακτικές αναπτυξιακές λύσεις που προτείνουν για την αξιοποίηση της έκτασης;

Άλλωστε, όπως επισημαίνουν, «μοναδικός σκοπός μας είναι η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας προς όφελος των μετόχων της περιλαμβανομένων και των δημοσίων φορέων που συμμετέχουν σε αυτή».

Ποιοι υπογράφουν την επιστολή

Οι μέτοχοι που υπογράφουν την επιστολή είναι οι εξής: Αργυρόπουλος Νικόλαος, Δελής Δημήτριος, Δριμάλα Παναγιώτα, Δριμάλας Θεμιστοκλής ΕΒΟΞΑ, Ζαπάντης Μενέλαος Καπετανάκη Μαρία, Καπετανάκη Μαρία σύζυγος Μ, Καπετανάκης Μάρκος, Καρακίτσος Γεώργιος Καρακίτσος Νικόλαος, Καρακίτσος Σπυρίδων, Μεντζελόπουλος Βλάσιος, Μεντζελόπουλος Κωνσταντίνος, Μεντζελόπουλος Μάρκος, Μεντζελοπούλου Αλεξάνδρα, Μπέλας Αθανάσιος, Ρέππας Ιωάννης, Σπαλιάρα Γιαννούλα, Σπαλιάρας Βασίλειος, ΦΙΛΜΠΑ, Τριανταφυλλόπουλος Παναγιώτης.

FOCUS ΣΤΟΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ

Η πίστα και το συγκρότημα των εγκαταστάσεων υποστήριξής της έχουν μελετηθεί για τη λειτουργία: αγώνων αυτοκινήτων F1, αγώνων Μοτοσικλέτας παγκοσμίου πρωταθλήματος super bike και αγώνων και πρωταθλήματος καρτ.

Το οδικό δίκτυο του συγκροτήματος διακρίνεται σε τρία επίπεδα:
1. Το κύριο οδικό δίκτυο,:
πίστα αγώνων μήκος 4.880μ. και πλάτος 15μ. για την κύρια ευθεία μήκους 904μ. και 12μ. για την υπόλοιπη διαδρομή.
run-off , tire barriers, μεταλλικά στηθαία ασφαλείας τριπλά καθ- ύψος (guard rail), Φράκτης συγκράτησης θραυσμάτων (debris fence), φράκτης από συρματόπλεγμα (spectator fence).

  1. Τοδίκτυο ασφαλείας (service road), που παρακολουθεί το κύριο οδικό δίκτυο αριστερά και δεξιά της πίστας με πλάτος 4,5μ – 6,0μ. και επιτρέπει την ταχεία κυκλοφορία ασθενοφόρων, γερανών, πυροσβεστικών οχημάτων, καθώς και άλλων οχημάτων ασφαλείας.
  2. Τοδευτερεύον οδικό δίκτυο, που εξασφαλίζει την πρόσβαση των οχημάτων σε όλους τους λειτουργικούς χώρους του συγκροτήματος και αποτελείται από μια περιμετρική οδό και δύο εσωτερικές οδούς. οικοπέδου. Ο δρόμος είναι ενιαίας κυκλοφορίας με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, συνολικού πλάτους 6,5m και εκτίνεται για μήκος 3,6 km.

ΤοΚτίριοΚ1-Κ2: Διεύθυνση Αγώνα – Γκαράζ αγωνιζόμενων ομάδων (Pits) – Αίθουσες Φιλοξενίας – Εστιατόριο – Χώροι Τύπου – Αίθουσες V.I.P. – Καταστήματα, με χώρους συνολικής επιφάνειας 27.852m2.

ΤοΚτίριοΚ13-Κ14: Ιατρεία Αγωνιζομένων – Πυροσβεστική και Χώροι Τεχνικής Υποστήριξης, επιφάνειας 772m2.

ΤοΚτίριοΚ5: Διοίκηση Αυτοκινητοδρομίου, επιφάνειας 468m2.

Γιατακτίρια προβλέπονται να κατασκευαστούν:
Δίκτυο Ύδρευσης. Δίκτυο Αποχέτευσης – Ομβρίων. Σύστημα ψύξης – θέρμανσης – αερισμού Δίκτυο Ισχυρών Ρευμάτων. Δίκτυο Ασθενών Ρευμάτων για πυρανίχνευση και εγκατάσταση δομημένης καλωδίωσης Δίκτυο πυρόσβεσης. Ανελκυστήρες. Εγκατάσταση διαχείρισης και συντήρησης κτιρίων (BMS).

Στοπεριβάλλονταχώροπροβλέπονται να κατασκευαστούν:
Δίκτυο Ύδρευσης με 2 δεξαμενές νερού. Δίκτυο Ισχυρών Ρευμάτων με Υ/Σ. Δίκτυο Ασθενών Ρευμάτων για σύστημα αναγγελιών και σύστημα ασφαλείας κλειστού κυκλώματος. Δίκτυο πυρόσβεσης.

The post Περίεργα «σπιναρίσματα» στο Αυτοκινητοδρόμιο – Ερωτηματικά από την πρόθεση 24 μετόχων να βάλουν ταφόπλακα σε ένα έργο-όνειρο 50 χρόνων appeared first on Patratora.