Θετική έκβαση υπέρ του καταναλωτή είχε η συντριπτική πλειοψηφία των υποθέσεων που διαχειρίστηκε σε δέκα χρόνια λειτουργίας της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (Ε.Ε.Κ.Ε.). Με αφορμή την επέτειο 10 χρόνων λειτουργίας της (2009-2019), η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, δημοσίευσε τον απολογισμό των καταγγελιών που έχει διαχειριστεί όλα αυτά τα χρόνια και τα βασικά σημεία είναι τα εξής:

– Η Ε.Ε.Κ.Ε. έχει διαχειριστεί τις καταγγελίες και τα ερωτήματα που έχει λάβει, σε ποσοστό 100%.

– Από το σύνολο των διεκπεραιωμένων καταγγελιών, το 78,9%  είχαν θετική έκβαση υπέρ του καταναλωτή.

– Τα υψηλότερα ποσοστά καταγγελιών, συγκεντρώνουν οι τομείς των τραπεζικών συναλλαγών με ποσοστό 24,4% , των τηλεπικοινωνιών με 19,1%, της αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών με 18,5% καθώς και των τουριστικών υπηρεσιών με 9,3%.

– Στον τομέα των τραπεζικών συναλλαγών, μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται να αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές με τις τηλεφωνικές οχλήσεις (20,16%) και τη χορήγηση των εγγράφων (20,16%).

– Στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, η πλειονότητα των καταγγελιών αφορά παράτυπες χρεώσεις και μονομερείς ενέργειες σε ποσοστό 15,79% αντίστοιχα.

– Στον τομέα των προϊόντων και υπηρεσιών, ως σημαντικότερο πρόβλημα αναδεικνύεται η πολιτική αντιμετώπισης περιπτώσεων ελαττωματικών προϊόντων  σε ποσοστό 36,84%

– Στον τομέα των τουριστικών υπηρεσιών, οι καταναλωτές φαίνεται να  καταγγέλλουν συχνότερα περιπτώσεις καθυστέρησης αναχωρήσεων (25,53%) και ακύρωσης κρατήσεων (23,4%)

«Είναι σαφές ότι οι καταναλωτές «βάλλονται» από διάφορες παράνομες και καταχρηστικές πρακτικές, όπως είναι η αποσιώπηση των δικαιωμάτων που διαθέτουν, η επιβολή παράνομων χρεώσεων, η έλλειψη ενημέρωσης και πολλές άλλες που είναι δύσκολο να απαριθμηθούν.

Βρισκόμαστε διαρκώς στην υπηρεσία του καταναλωτή, παρεμβαίνοντας κάθε φορά που νιώθει απροστάτευτος και επιλύοντας κάθε πρόβλημα που ο ίδιος αδυνατεί να διευθετήσει» σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.