Επανέρχονται τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας μέχρι και το Ρίο,την 1η Ιουνίου, τα οποία είχαν διακοπεί από τις 13 Απριλίου, από το ύψος της περιοχής Αγυιά, λόγω έργων στην σιδηροδρομική υποδομή. Επίσης σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , από τη Δευτέρα σε πλήρη λειτουργία τίθενται και τα δρομολόγια του Οδοντωτού, ενώ πανέρχονται όλα τα δρομολόγια στη λεωφορειακή γραμμή Κιάτο – Πάτρα.

Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριο Φαρμάκη, ο οποίος ενημερώθηκε για την συγκεκριμένη εξέλιξη από τις διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, «η επανέναρξη των δρομολογίων αποτελεί ανακούφιση για χιλιάδες πολίτες, αλλά και για δεκάδες επιχειρήσεις των παράκτιων περιοχών βόρεια της Πάτρας, σε μία πολύ δύσκολη για όλους, θερινή περίοδο».Επίσης, ας σημειωθεί, ότι σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ η επανέναρξη των δρομολογίων από την Αγυιά μέχρι και το Ρίο θα είναι προσωρινή και μόνο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αφού μετά θα πρέπει να εκτελεσθούν έργα για την νέα σιδηροδρομική γραμμή.

Στο μεταξύ, όσον αφορά στα έργα για την νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρ. Βίνης, ενημέρωσε τον περιφερειάρχη ότι «βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία σύνταξης τευχών δημοπράτησης, με στόχο την άμεση δημοπράτηση, του έργου με τίτλο «κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτίρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος) επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας, για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, με το οποίο σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί ένα πλήρες λειτουργικό τμήμα έργου, δυνάμενο να αποδοθεί αυτοτελώς σε χρήση».

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας:

«Μετά από συνάντηση που είχε ο Περιφερειάρχης προ ημερών με κατοίκους της περιοχής για το δίκαιο αίτημα επαναλειτουργίας του τμήματος του Προαστιακού προς το Ρίο, δεδομένου ότι στο συγκεκριμένο σημείο δεν εκτελούνται εργασίες, πραγματοποίησε παρέμβαση προς την διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, ζητώντας την εξέταση του αιτήματος επαναφοράς των δρομολογίων έως ότου καταστεί δυνατό να ξεκινήσουν εργασίες.

Σε απάντησή του προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, αλλά και η διοίκηση του ΟΣΕ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρ. Βίνης, αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

«Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του εν θέματι έργου και τις συνεννοήσεις με τον διαχειριστή της υποδομής, το εν λόγω τμήμα του υφιστάμενου ενεργού δικτύου από το Ρίο (ΧΘ 120+111) έως την οδό Κανελλοπούλου (ΧΘ 123+500) αποδόθηκε στην ανάδοχο εταιρεία για την εκτέλεση εργασιών του έργου (αρ. πρωτ. Οικ. 3039/20/10-04-2020 έγγραφό μας). Η ενέργεια αυτή, στον χρόνο που υλοποιήθηκε, ήταν αναγκαία, διότι στο υπόλοιπο τμήμα του έργου και ειδικότερα στην περιοχή από την αρχή του (ΧΘ 113+000) μέχρι το τέλος του προβλεπόμενου Cover and Cut Ρίου (ΧΘ 120+111), οι εργασίες κατασκευής, που έχουν εκτελεστεί με εντατικούς ρυθμούς από τον Απρίλιο του 2018, βρίσκονται ήδη σε αυξημένο ποσοστό ολοκλήρωσης.

 
Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία σύνταξης τευχών δημοπράτησης, με στόχο την άμεση δημοπράτηση, του επόμενου έργου με τίτλο “Κατασκευή Σιδηροδρομικών Σταθμών και Στάσεων (κτίρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος) επιδομής, Ηλεκτροκίνησης, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας, για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο» (ΑΔ 1510), με το οποίο σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί ένα πλήρες λειτουργικό τμήμα έργου, δυνάμενο να αποδοθεί αυτοτελώς σε χρήση. Για τον λόγο αυτό, η κατασκευαστική μεθοδολογία, που πρόκειται να ακολουθήσουμε, συνίσταται σε εμπροσθοβαρή ανάπτυξη του εν θέματι έγου με κύριο στόχο πρώτα να ολοκληρωθεί το τμήμα του έργου από ΧΘ 113+100 έως ΧΘ 120+111, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ, που εμπίπτει στα όρια του επόμενου τμήματος, ώστε καταρχάς να μην υπάρξουν εμπόδια και καθυστερήσεις στην προαναφερθείσα διαδικασία δημοπράτησης και κατασκευής μέχρι το Ρίο, χωρίς αυτό βέβαια να υποβαθμίζει τη σημασία ολοκλήρωσης του συνολικού έργου.

Ωστόσο, σε συνάρτηση με τα ανωτέρω, θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι λαμβάνουμε υπόψη και την τρέχουσα συγκυρία και τις επιτακτικές ανάγκες που έχουν ανακύψει από τις εξελίξεις της πανδημίας COVID-19, με το δεδομένο άλλωστε, η ΕΡΓΟΣΕ έχει σταθεί πολλές φορές αρωγός της τοπικής κοινωνίας στις περιοχές όπου αναπτύσσονται έργα της. Είμαστε ως εκ τούτου, διατεθειμένοι να παραχωρήσουμε προσωρινά το εν λόγω τμήμα έργου από το Ρίο (ΧΘ 120+111) μέχρι την οδό Κανελλοπούλου (ΧΘ 123+500), όπου δεν έχει γίνει ουδεμία επέμβαση μέχρι σήμερα, προς χρήση από τον προαστιακό σιδηρόδρομο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου εμφανίζεται μεγάλη ζήτηση, ώστε να μην υπάρξει υπέρμετρη όχληση στους πολίτες και επαγγελματίες των γύρω περιοχών. Η προσωρινή παραχώρηση αυτή, μπορεί να γίνει υπό την προϋπόθεση ότι η άρση της και η έναρξη των εργασιών θα γίνουν εντός 48 ωρών από τη στιγμή που θα ζητηθεί εγγράφως από την Υπηρεσία μας, δεδομένου ότι η οποιαδήποτε καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του τμήματος αυτού ενέχει τον κίνδυνο απώλειας κοινοτικών πόρων».

Μετά από αυτή την ενημέρωση, ακολούθησε έγγραφο του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ, Κ. Σπηλιόπουλου, προς τον Περιφερειάρχη, στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται: «Ο ΟΣΕ αναστέλλει από την 01.06.2020 την ισχύ του γ’ σχετικού (σ.σ. έγγραφο ΕΡΓΟΣΕ για απόδοση γραμμής) και έτσι από την ημερομηνία αυτή το τμήμα της γραμμής ΠΑΠ από τη ΧΘ 213+150 ως και 226+539, επανέρχεται προσωρινά στην κατηγορία του Ενεργού Δικτύου. Συνεπώς, καλείται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως προχωρήσει σύντομα στην επαναφορά των δρομολογίων που ίσχυαν ως τη 13η Απριλίου 2020, περιλαμβάνοντας δηλαδή και τις στάσεις Μποζαιτίκων, Καστελοκάμπου και Ρίου».

Μετά και τις προαναφερόμενες εξελίξεις, ο κ. Φαρμάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ανταπόκριση των εμπλεκομένων  υπηρεσιών στο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, σημειώνοντας ότι η επαναφορά των δρομολογίων του προαστιακού προς το Ρίο, αποτελεί ανακούφιση για χιλιάδες πολίτες, αλλά και για δεκάδες επιχειρήσεις των παράκτιων περιοχών βορείως της Πάτρας, σε μία πολύ δύσκολη για όλους, θερινή περίοδο. «Μέσα από διάλογο και διάθεση συνεννόησης, μπορούμε πάντοτε να βρίσκουμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις» σχολίασε.»

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Από τη Δευτέρα 01.06.2020 επανακυκλοφορούν οι αμαξοστοιχίες IC54 και IC55 στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, αυξάνοντας των αριθμό των δρομολογίων σε 5 ζεύγη ανά κατεύθυνση.

Επίσης, επανακυκλοφορούν οι αμαξοστοιχίες 884 και 885 στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα.

Επιπλέον, στο τμήμα του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας θα κυκλοφορούν οι αμαξοστοιχίες 1591-1592-1597-1598-1590-1593-1594-1599-2593-2594-2597-3590-2592-2595-2596-2599 και στο τμήμα Λάρισα – Βόλος οι αμαξοστοιχίες 1571, 1573, 1575, 1577, 1579, 2571, 2575, 1572, 1574, 1576, 1578, 2570, 2572, 2576.

Στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο επανέρχονται οι αμαξοστοιχίες 1682, 1683 από Δευτέρα έως και Παρασκευή.

Σε πλήρη λειτουργία τίθενται και τα τουριστικά δρομολόγια του Οδοντωτού Σιδηρόδρομου Διακοπτό – Καλάβρυτα, καθώς και το Τραινάκι του Πηλίου Άνω Λεχώνια – Μηλιές.

Τέλος, επανέρχονται όλα τα δρομολόγια στη λεωφορειακή γραμμή Κιάτο – Πάτρα, καθώς και τα δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Πάτρας.

Εμείς στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ευχαριστούμε το επιβατικό κοινό, που παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες, συνεχίζει να μας δείχνει έμπρακτα την εμπιστοσύνη του. Η πληρότητα των δρομολογίων, ακόμα και στο 50% των διαθέσιμων θέσεων, αποτελεί κινητήριο δύναμη για το έργο μας και δεσμευόμαστε να να μεριμνούμε προκειμένου όλοι οι επιβάτες μας να συνεχίσουν να απολαμβάνουν ένα ευχάριστο ταξίδι με ασφάλεια.

Υπενθυμίζουμε σε όλους τους επιβάτες μας ότι οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. πληρούν όλες τις προϋποθέσεις προστασίας για την υγεία και την ασφάλειά τους, καθώς και για την υγεία και την ασφάλεια του προσωπικού μας.

Συγκεκριμένα:
Το προσωπικό μας χρησιμοποιεί τον απαραίτητο εξοπλισμό,
Υπάρχουν σημεία με αντισηπτικό σε κάθε βαγόνι όλων των αμαξοστοιχιών,
Υπάρχει συνεχής εισροή φρέσκου αέρα σε όλες τις αμαξοστοιχίες,
Γίνεται διαρκής αλλαγή φίλτρων αέρος σε όλες τις αμαξοστοιχίες,
Γίνεται καθημερινή απολύμανση όλων των αμαξοστοιχιών,
Υπάρχει έλεγχος για την αποφυγή συγχρωτισμού
Όλα τα εισιτήρια μας εκδίδονται και ηλεκτρονικά, και
Υπάρχει ειδική σήμανση εντός των συρμών, για την υπενθύμιση της αναγκαιότητας τήρησης της απόστασης.
Το ταξίδι συνεχίζεται,
Μένουμε ασφαλείς.

The post Ξεκινούν ξανά τη Δευτέρα τα δρομολόγια του προαστιακού της Πάτρας, προς το Ρίο appeared first on Patratora.