altΣκηνοθεσία-Σενάριο : Λουτσία Πουένζο
Ηθοποιοί: Νατάλια Ορέιρο, Ντιέγκο Περέτι, ΄Αλεξ Μπρέντεμουλ, Φλορένσια Μπάδο.
Φωτογραφία: Νικολάς Πουένζο
Μοντάζ: Χούγκο Πριμέρο
Μουσική: Αντρές Γκόλντστιν, Ντάνιελ Ταράμπ
Χώρα: Αργεντινή (Έγχρωμη)
Διάρκεια: 93΄

Πρώτη προβολή: Ώρα 6.00 μ.μ.
Δεύτερη προβολή: Ώρα 8.15 μ.μ.
Τρίτη προβολή: Ώρα 10.30 μ.μ.

Διακρίσεις:
– Academy of Motion Picture Arts and Sciences of Argentina 2013, 10 βραβεία:
* Καλύτερης Ταινίας στην Λουτσία Πουένζο
* Μακιγιάζ στον Alberto Moccia
* Μοντάζ στον Χούγκο Πριμέρο
* Καλλιτεχνικής παραγωγής στον Marcelo Chaves
* Κοστουμιών στην Beatriz De Benedetto
* Νέας Ηθοποιού στην Florencia Bado
* Β΄ Ανδρικού Ρόλου στον Gillermo Phening
* Β΄ Γυναικείου Ρόλου στην Elena Roger
* Α΄ Ανδρικού Ρόλου στον Άλεξ Μπρέντεμουλ
* Σκηνοθεσίας στην Λουτσία Πουένζο
– Havana Film Festival 2013, Βραβείο Σκηνοθεσίας στην Λουτσία Πουένζο
– The Platino Awards for Iberoamerican Cinema 2014, Βραβείο Platino

Στην Παταγονία του 1960 μια οικογένεια φιλοξενεί στην πανσιόν της έναν Γερμανό γιατρό, ο οποίος υπόσχεται να βοηθήσει τη μικρή κόρη της στην καθυστερημένη ανάπτυξή της. Εκείνη, όπως και η μητέρα, συμφωνούν, αλλά ο πατέρας αντιδρά έντονα, ενώ παράλληλα μια πράκτορας της ισραηλινής Μοσάντ αναζητά στην περιοχή τα ίχνη του ναζί εγκληματία Γιόζεφ Μένγκελε.

Ιστορία ενηλικίωσης, μελέτη της γοητείας του κακού και καίρια ιστορική καταγραφή συνδυάζονται σε ένα χαμηλότονο, καλοζυγισμένο ψυχολογικό θρίλερ βασισμένο σε αληθινά γεγονότα. Δέκα βραβεία της Αργεντίνικης Ακαδημίας Κινηματογράφου και συμμετοχή στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Κανών.

Η ιστορία που διαδραματίζεται, εξιστορεί την περιπέτεια του διαβόητου γιατρού του Γ’ Ράιχ, Γιόζεφ Μένγκελε, ο οποίος μετά την πτώση και τη στρατιωτική ήττα των Ναζί, καταφέρνει να διαφύγει της σύλληψης.
Ύστερα από διαδοχικές αποδράσεις και ταξίδια, βρίσκει καταφύγιο στην Αργεντινή της δεκαετίας του ‘60.  Εκεί θα φιλοξενηθεί από μια οικογένεια με τρία παιδιά, η οποία αγνοώντας την αληθινή του ταυτότητα, του συμπεριφέρεται φιλικά.
Στη συμβίωσή του μαζί τους εμφανίζεται σαν ένας χαρισματικός άντρας, με ευγενικούς τρόπους, επιστημονικές γνώσεις και χρήματα, μέχρι που ανακαλύπτουν ότι πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους εγκληματίες όλων των εποχών, τον «Άγγελο του Θανάτου» του στρατοπέδου συγκέντρωσης Άουσβιτς.
Η σκηνοθέτης και συγγραφέας Λουσία Πουέντσο έκανε αυτή την ταινία προκειμένου να προσπαθήσει να ανακαλύψει τους λόγους για τους οποίους η κυβέρνηση της Αργεντινής άνοιξε τις πόρτες στους Ναζί, αλλά και το πώς και γιατί ολόκληρες πόλεις ήταν φιλικά διακείμενες απέναντί τους.
Οι λεπτομέρειες που συνθέτουν το μικρόκοσμο των χαρακτήρων φωτίζονται από την αντίθεσή τους με το μεγαλοπρεπές φυσικό τοπίο της Παταγονίας.
————————————–
Η δεύτερη ταινία της Λουτσία Πουένζο μετά το «ΧΧΥ» φαντάζεται μια ιστορία που θα μπορούσε να είναι και αληθινή, σε μια μελέτη για την γοητεία του κακού.
Παταγονία, 1960. Ενας Γερμανός γιατρός γνωρίζει μια οικογένεια από την Αργεντινή και την ακολουθεί στο νέο της ξεκίνημα: η Εβα, ο Ενζο και τα τρία παιδιά τους ανοίγουν ένα παραλίμνιο ξενώνα. Αυτή η στερεοτυπική οικογένεια θα ξυπνήσει τις εμμονές του γιατρού με την αγνότητα και την τελειότητα, ειδικά η Λίλιθ, το 12χρονο κοριτσάκι που είναι ακόμα πολύ μικροκαμωμένο για την ηλικία του. Ολα τα μέλη της οικογένειας θα γοητευτούν από τον κομψό, χαρισματικό φιλοξενούμενο, μέχρι να συνειδητοποιήσουν την πραγματική του
ταυτότητα: ζουν μαζί μ’ έναν από τους μεγαλύτερους εγκληματίες στην ιστορία της ανθρωπότητας, τον Γιόζεφ Μένγκελε.
Η Λουσία Πουένζο κόρη του Αργεντινού σκηνοθέτη Λουίς Πουένζο, έχει γράψει μέχρι σήμερα πέντε βιβλία και σκηνοθετήσει τρεις ταινίες, η πρώτη από τις οποίες το εξαιρετικό « ΧΧΥ» κέρδισε το 2007 το βραβείο της εβδομάδας κριτικής στις Κάννες.
Στο «Wakolda», βασισμένη σε ένα δικό της βιβλίο, αφηγείται ένα εν δυνάμει αληθινό στιγμιότυπο από την ζωή του Γιόσεφ Μένγκελε, όταν στην δεκαετία του 60, κυνηγημένος για τα εγκλήματα που διέπραξε ως μέλος των ναζί, κρύβεται στην επαρχία της Αργεντινής.
Τον συναντάμε για πρώτη φορά σε ένα βενζινάδικο, στην αρχή ενός δρόμου που διασχίζει την έρημο της Αργεντινής, όταν ζητά από μια οικογένεια να ακολουθήσει το αυτοκίνητό τους, για να μην οδηγήσει μόνος, σε μια διαδρομή που δεν είναι ακριβώς πολυσύχναστη. Στην πορεία θα γοητευτεί από την μικρή κόρη της οικογένειας που έχει αναπτυξιακά προβλήματα και θα δείξει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εγκυμοσύνη της μητέρας της.
Οταν όλοι θα φτάσουν στον προορισμό τους, εκείνοι στο οικογενειακό πανδοχείο που σκοπεύουν να επαναλειτουργήσουν κι ο Μένγκελε που φυσικά δεν χρησιμοποιεί το αληθινό του όνομα, στην γειτονική πόλη, οι δρόμοι τους θα συναντηθούν ξανά, και ο γιατρός θα εμπλακεί με επικίνδυνο τρόπο στην ζωή της οικογένειας.
Η Λουσία Πουένζο θα κινηματογραφήσει την ιστορία της με το ύφος ενός χαμηλότονου, υπόγειου θρίλερ που κινείται σε ψυχολογικούς κυρίως τόνους, μα που αποκτά και μια πιο πραγματική υπόσταση όταν μετά την σύλληψη του Αδόλφου Αϊχμαν από τις Ισραηλινές μυστικές υπηρεσίες, ο κύκλος γύρω από τον Μένγκελε στενεύει.
Ομως εδώ, η σχέση του γιατρού με την μικρή κόρη της οικογένειας και την μητέρα της, είναι το στοιχείο που ενδιαφέρει κυρίως την ταινία, ο τρόπος που κάποιος αληθινά σατανικός, ένας άνθρωπος τυφλωμένος από την δύναμη που αποκτά, μπορεί από κoντά, να μην μοιάζει με το τέρας που έχει κανείς στο μυαλό του.
Το ψυχολογικό υπόβαθρο της σχέσης του με τις δύο γυναίκες είναι αυτό που δίνει στο φιλμ της Πουένζο το πραγματικό ενδιαφέρον του, σε συνδυασμό με μια ήρεμη μα τεταμένη αίσθηση απειλής που χτίζεται σιγά σιγά και τα υπέροχα τοπία της Παταγονίας όπου διαδραματίζεται το φιλμ.
Και φυσικά, η ερμηνεία του Αλεξ Μπρέντεμουλ που υποδύεται τον Μένγκελε δίνοντάς του μια νοσηρά γοητευτική υπόσταση και μαζί το προσωπείο ενός καλοκάγαθου, ειλικρινή επιστήμονα, δίχως όμως να αποκρύπτει το σκοτάδι και τα αληθινά κίνητρα ενός ανθρώπου που το άκουσμα του ονόματος του και μόνο, είναι ικανό να σε κάνει να ανατριχιάσεις.
Γιώργος  Κρασακόπουλος

ΛΟΥΤΣΙΑ ΠΟΥΕΝΖΟ
Γεννήθηκε το 1976 στο Μπουένος Άιρες, Αργεντινή. Είναι σεναριογράφος και σκηνοθέτης, κόρη σκηνοθέτη επίσης.
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
O germanos giatros 2013, Más adelante 2010, Codicia 2009, El niño pez 2009, Los invisibles 2008, XXY 2007.