Δημοπρατείται σήμερα ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος - Το 2015 η έναρξη των εργασιών - Πώς θα είναι ο αυτοκινητόδρομος Θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο
Ξεκινά σήμερα η διαδικασία δημοπράτησης του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης την Παρασκευή στον Πύργο.

Μετά από την εξαίρεσή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος από την Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, με υπουργική απόφαση τον Απρίλιο του 2014, εγκρίθηκε η υλοποίησή του ως Δημόσιο Έργο. Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη οι συντονισμένες ενέργειες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας οδήγησαν στην ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, γεγονός που επιτρέπει την άμεση δημοπράτησή του. Παράλληλα, λόγω της μεγάλης ωριμότητας και σημασίας του, προχωρούν οι διαδικασίες για την ένταξη του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (Σ.Ε.Σ) 2014 – 2020.

Η δημοπράτηση αφορά την ολοκλήρωση του κλειστού αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος μήκους 75 χλμ., με προϋπολογισμό κατασκευής 443 εκατομμύρια €  και συνολική δημόσια δαπάνη 475 εκατομμύρια € (που περιλαμβάνει επί πλέον δαπάνες για απαλλοτριώσεις αρχαιολογικές έρευνες), μέσω της αξιοποίησης εθνικών και κοινοτικών πόρων. Στόχος, η κατασκευή του να έχει ολοκληρωθεί κατά το δυνατόν παράλληλα με  ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης Παραχώρησης Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα.

Αναφερόμενος στα οφέλη που θα προκύψουν κατά την περίοδο κατασκευής, αλλά και μετά την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, τόνισε:  «Το έργο αναμένεται να δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας τα επόμενα δύο χρόνια. Μοχλός της οικονομικής ανάκαμψης είναι οι δημόσιες επενδύσεις, τροφοδοτούν τη ζήτηση, δημιουργούν πολλαπλές θέσεις εργασίας και λειτουργούν πολλαπλασιαστικά για την οικονομία. Τουρισμός, αγροτικά προϊόντα, μεταποίηση, υπηρεσίες θα ευνοηθούν περισσότερο από ποτέ στην Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας. Τα έργα που είναι σε εξέλιξη σε λίγο χρόνο θα μετατρέψουν την απομονωμένη Δυτική Ελλάδα σε ένα σύγχρονο πόλο επενδύσεων αντάξιων της ιστορίας της, της ομορφιάς, του τόπου και των ανθρώπων της. Με την κατασκευή του νέου οδικού δικτύου εξοικονομείται χρόνος στις μετακινήσεις των πολιτών αλλά πάνω από όλα σώζονται ανθρώπινες ζωές. Μπαίνει τέλος και στη μαύρη σελίδα των πολύνεκρων και οδυνηρών δυστυχημάτων».

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), 7 ανισόπεδους κόμβους, 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, πλήρες παράπλευρο και κάθετο (με ανισόπεδες διαβάσεις) δίκτυο, συνδετήριες οδούς, καθώς και έργα για την βελτίωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου με σημαντικά κέντρα οικονομικής σημασίας (Αρχαία Ολυμπία, Λιμάνι Κυλλήνης, Αεροδρόμιο Αράξου και Βιομηχανική Περιοχή Πάτρας). Στο τμήμα Πάτρα –Πύργος έχει ήδη συντελεσθεί το σύνολο των απαιτουμένων απαλλοτριώσεων για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου και εντός του έτους θα συντελεστούν και οι υπολειπόμενες απαλλοτριώσεις, που αφορούν το παράπλευρο δίκτυο, σύμφωνα με το υπουργείο.

Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου από τον Κόμβο Καλού Νερού έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κυπαρισσίας, μήκους 30 χλμ., με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 130 εκατομμύρια €, θα δημοπρατηθεί μετά την ολοκλήρωση των υπολειπομένων μελετών, προκειμένου να έχει περαιωθεί μέχρι το τέλος του 2016.

Σε ότι αφορά το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό, μήκους 60 περίπου χλμ., το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την εκπόνηση της μελέτης αναβάθμισης οδικής ασφάλειας της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στο τμήμα μετά τον Πύργο και μέχρι το Καλό Νερό και την υλοποίηση των παρεμβάσεων της μελέτης αυτής (ενδεικτικά: ανακατασκευή ασφαλτικού τάπητα, στηθαία, ηλεκτροφωτισμός, έλεγχος ισόπεδων διασταυρώσεων, δημιουργία κυκλοτερών κόμβων, όρια ταχύτητας). «Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει απορρίψει κάθε λύση παραλιακής χάραξης  αυτοκινητόδρομου ή αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στο τμήμα από Κάτω Σαμικό, έως τον ποταμό Νέδα, δηλαδή σε μήκος 23 χλμ. Η ανατολική χάραξη αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα αυτό δεν είναι περιβαλλοντικά βιώσιμη και δεν στηρίζεται πλέον από τα κυκλοφοριακά δεδομένα», δήλωσε για το θέμα ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ και κατέληξε: «Αυτό που για μένα προέχει, είναι ο σεβασμός του περιβάλλοντος. Είναι επιλογή πολιτική, αλλά και αναπτυξιακή. Η περιοχή πρέπει να προστατευθεί, όπως γίνεται σε όλα τα πολιτισμένα κράτη του κόσμου».