Πάρα πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας επιχειρούν να χάσουν κιλά με κάθε θεμιτό και αθέμιτο τρόπο. Οι περισσότεροι βέβαια σκεπτόμενοι λογικά επισκέπτονται κάποιον γνωστό ειδικό όπως είναι ένας διαιτολόγος έτσι ώστε να λάβουν όχι απλά ένα πλήρες διατροφικό πλάνο εβδομάδων ή και μηνών αλλά μια δίαιτα απόλυτα προσαρμοσμένη στις προτιμήσεις και στις ανάγκες τους. Παράλληλα, εννοείται, αρκετοί ξεκινούν να αθλούνται επιλέγοντας είτε την αερόβια είτε την αναερόβια άθληση ή και ένα συνδυασμό των δύο. Στις παρακάτω γραμμές θα μιλήσουμε για την πρώτη αλλά κυρίως για τη δεύτερη άσκηση από αυτές που προαναφέραμε έτσι ώστε ο καθένας να εντοπίσει ποια εξ’ αυτών του ταιριάζει περισσότερο.

Η αερόβια άθληση αναφέρεται σε γυμναστική η οποία περιλαμβάνει κίνηση και δοκιμάζει το καρδιακό αλλά και το αναπνευστικό μας σύστημα. Συνήθως εστιάζει σε μεγάλες ομάδες μυών όπως είναι αυτοί των ποδιών, του κορμού και της πλάτης. Στόχος της αερόβιας άσκησης είναι να μας κάνει να ανεβάσουμε πολλούς καρδιακούς παλμούς, να ιδρώσουμε, να διασκεδάσουμε και φυσικά να προπονηθούμε. Η αερόβια άθληση διεξάγεται σε κλειστούς χώρους όπως στο σπίτι ή σε κάποιο γυμναστήριο. Τα όργανα που χρησιμοποιούνται κυρίως είναι το ποδήλατο, ο διάδρομος ή το ελλειπτικό μηχάνημα. Όλα αυτά προσομοιώνουν κινήσεις και εργασίες της καθημερινότητας σε πιο έντονο βαθμό και με μεγαλύτερη διάρκεια.

Φυσικά δεν πρέπει να αποκλείσουμε και τα διάφορα είδη χορού που είναι απολύτως εκπαιδευτικά ενώ παράλληλα μας κρατούν σε φόρμα. Η αερόβια όμως άθληση μπορεί να πραγματοποιηθεί και στο ύπαιθρο με εξίσου εντυπωσιακά αποτελέσματα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που καθημερινά τόσοι και τόσοι συμπολίτες μας αθλούνται δίπλα στη φύση απολαμβάνοντας τον καθαρό αέρα κάνοντας τζόκινγκ. Αυτός ο τύπος γυμναστικής αν και δεν εστιάζει πάρα πολύ σε κάποιο συγκεκριμένο μυ μας χαρίζει μια κομψή σιλουέτα.

Η δίαιτα του λιχούδη - Μείον 5 κιλά με σουβλάκι και σούπα - The Body

ΕΙΔΗ ΑΝΑΕΡΟΒΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

Με τον όρο αναερόβια άθληση μιλάμε για ασκήσεις που δεν ανεβάζουν ιδιαίτερα τους παλμούς της καρδιάς ούτε μας κάνουν να ιδρώνουμε ή να λαχανιάζουμε τόσο πολύ. Δεν απαιτούνται φοβερές αντοχές για να ξεκινήσει κάποιος να γυμνάζεται με βάρη που είναι και τα πλέον συνηθισμένα. Αρκεί να ξεκινήσει με λίγες επαναλήψεις και λίγα κιλά τη φορά. Οι κάμψεις και τα καθίσματα είναι ακόμη μερικά είδη αναερόβιας άσκησης όπως και οι έλξεις κι άλλες ασκήσεις σε μονόζυγο.

Η αναερόβια εκγύμναση βελτιώνει τη φυσική μας κατάσταση αφού μας προσθέτει μυϊκή μάζα, δύναμη και εκρηκτικότητα. Παράλληλα, μας γραμμώνει και κάνει τα κόκκαλα μας πιο ανθεκτικά ενώ διώχνει και το άγχος. Πολύ χαρακτηριστικό αυτού του τύπου γυμναστικής είναι ότι πολύ άμεσα βλέπουμε αποτελέσματα αφού οι μύες αναγκάζονται να διογκωθούν ταχύτατα για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις. Έτσι, οι σωματότυποι δύο αθλητών που ο ένας εστιάζει στην αερόβια και ο άλλος στην αναερόβια διαφέρουν κατά πολύ.

ΠΙΘΑΝΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ

Παρόλο αυτά η αναερόβια άσκηση εγκυμονεί κάποιες παγίδες τις οποίες θα πρέπει να αποφύγουμε. Πιο συγκεκριμένα, πριν από κάθε τέτοια προπόνηση επιβάλλεται να έχουμε κάνει ένα πεντάλεπτο ζέσταμα. Αυτό θα ενεργοποιήσει όλο μας το σώμα και την καρδιά αλλά και τους μύες. Κατά συνέπεια, μειώνονται οι πιθανότητες τραυματισμού μας την ώρα που εκτελούμε το πρόγραμμά μας. Εκτός αυτού, στο τέλος κάθε προπόνησης και όχι μόνο της αναερόβιας θα πρέπει να ακολουθούν κάποια λεπτά stretching. Αυτά θα εμποδίσουν το «πιάσιμο» κάποιων ομάδων μυών που ίσως μας αφήσει εκτός προπονήσεων για καιρό. Τέλος, ένας από τους μεγαλύτερους εφιάλτες του χώρου είναι ο κόσμος των αναβολικών ουσιών. Αυτές οι χημικές ενώσεις πέρα του ότι είναι παράνομες είναι απολύτως εθιστικές και βλαβερές, τα οφέλη τους είναι στιγμιαία και επιφανειακά. Δηλαδή, οδηγούν το σώμα του αθλητή σε ένα τεχνητό «φούσκωμα» το οποίο παρέρχεται μετά την επίδραση της ουσίας. Η μακροχρόνια χρήση αναβολικών είναι πασίγνωστο ότι οδηγεί σε καρδιαγγειακές παθήσεις που μπορούν να επιφέρουν μέχρι και το θάνατο σε νεαρή ηλικά μέσω ενός ισχαιμικού επεισοδίου.

The post Αναερόβια άθληση και κίνδυνοι appeared first on Patratora.